Een Bootcamp voor leerkrachten in het basis- en voortgezet onderwijs. Gedurende 21 dagen krijg je iedere (werk) dag tips in je mailbox. Tips die je helpen om creatiever les te geven en vooral de creatieve vaardigheden van je leerlingen te stimuleren.
Creatief onderwijzen is de manier waarop je als leerkracht leren interessant en effectief maakt voor je leerlingen. Hoe je daarbij gebruik maakt van verbeeldingskracht. En vooral hoe je er voor zorgt dat kinderen geloven in hun eigen creatieve potentieel, zodat ze gaan geloven in mogelijkheden en het vertrouwen hebben om dingen uit te proberen.
In de Bootcamp wordt gebruik gemaakt van de inzichten van Paul Torrance een van de grondleggers van creatief denken. Hij heeft veel onderzoek gedaan naar creativiteit en ontdekt welke vaardigheden ervoor zorgen dat je creatief kunt handelen.
Wil je dit met jouw team of op jouw school organiseren? Neem contact met me op.
Enkele voorbeelden:
Op maat gemaakt: De kracht van non-verbaal gedrag en beïnvloedingsstijlen.
Op verzoek van het Antoni van Leeuwenhoekziekenhuis ontwierp ik een workshop voor de managers van het Servicebedrijf. Na een speels onderzoek rondom de (zeggings)kracht van non-verbaal gedrag werden de medewerkers zich meer bewust hoe hun houding een rol speelt in communicatie. De Roos van Leary was een inspirerend model om te oefenen met beïnvloedingsstijlen. Door gedrag te zien en het effect van het eigen handelen meteen te ervaren werd de theorie helder. Deelnemers oefenden met eigen casuïstiek en gingen met concrete inzichten en actiepunten terug naar de werkvloer.
Op maat gemaakt: Coda, ik ga ervoor!
Coda Apeldoorn wil een lerende organisatie zijn waarbij medewerkers eigen verantwoordelijkheid nemen en niet afwachten. Waar medewerkers elkaar aanspreken en zich uitspreken over wederzijdse verwachtingen. De klant is daarbij de verbindende factor. In de workshops (waar alle medewerkers aan mee hebben gedaan) is ingegaan op persoonlijke kwaliteiten en talenten om de organisatie te professionaliseren. Middels het feedbackspel kregen deelnemer handvatten om de collega aan te spreken. De workshops hadden een sterk verbindend karakter. Door de prikkelende opdrachten gingen de deelnemers op een andere manier naar hun eigen positie in de organisatie kijken.